lördag 15 oktober 2011

Jag är nyfiken på Dumle Pepparkaka


I oktober kommer Dumle med smak av pepparkaka. Jag som älskar julen blir lyrisk av detta och hoppas innerligt att de lyckats kombinera dessa smaker på ett utmärkt sätt. Det kan bli fel, men jag tror och hoppas att det blir bra. Jag kommer hålla utkik efter den och återkommer om min åsikt efter det =)

Min julkänsla brukar dyka upp i augusti men trots att jag började köpa julklappar för länge sedan så har känslan inte infunnit sig ordentligt. Men när jag såg bilden över Dumle pepparkaka så känner jag hur det börjar bubbla inom mig. Jag hör hur New York och varuhuset Macy's julavdelning ropar på mig. Längtan infinner sig. Det är just där som julälskarens paradis ligger nämligen. Jag var där för några år sedan och utan att veta att julavdelningen var på plats tog jag hissen upp till en våning och när jag tog stegen ut ur hissen tappade jag andan. Jag tror faktiskt att jag skrek till lite. En sak som jag säkert vet är att jag stod som förstenad och bara tog in alla dessa underbara intryck. Jag hade hittat hundratals saker jag ville köpa och även tänkte köpa tills jag hörde maken "tänk på att du inte får med dig det där helt till Sverige". Hm...så sant! Jag tillbringade flera timmar där och jag återkom i flera dagar. Det fick bli att välja saker som skulle kunna klara flygresan hem. Vissa saker skulle jag bara helt enkelt ha så en stor spelande glaskula med snö i och även julgranskulor i glas köpte jag och lyckades jag även få med helt hem. Och varje jul plockar jag fram dem och jag älskar det =)

Julkänslan ökar och ökar känner jag =) Snart sätts julmusiken på ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar