fredag 30 december 2011

Längtan efter sommaren och bilder från Italien

Jag både älskar och hatar hösten. Älskar de härliga färgerna på löven, solen som skiner och ljudet av lövens prassel när man går i lövhögar. Hatar gör jag grått, regn, smutsigt, rått. Och vad gör man då när hösten bestående av den senare delen håller sig kvar och vägrar låta vintern komma med sitt underbara härliga snötäcke. Jo man längtar till sommaren. Jag började planera den årliga resan utomlands men till min stora förskräckelse verkar det inte gå några direktflyg till vårt nyfunna paradis på jorden, Kalabrien i Italien. Just ett särskilt hotell direkt vid havet med berg liggandes bakom. Paradis är det i den bemärkelse att det är den enda platsen på jorden där jag hittills kunna slappna av helt. Så jag vill verkligen dit igen! Nu har jag slutat planera och hoppas att det där direktflyget har dykt upp lagom tills jag börjar planera igen. För jag vill inte i det här höstrusket ta in att vi inte kommer dit i år. Utan jag låtsas som det regnar, vilket inte är så svårt eftersom det faktiskt gör just det, och fortsätter tänka att vi åker tillbaka....

Receptionen med havet i bakgrunden

Barnen i lekparken, bilden tagen från vår lägenhet
Mys i solnedgången på verandan
Utsikt från lägenheten
Poolen blev välbesökt av oss
Glass i stora lass
Min lilla delfin
Poolen och stranden låg precis bredvid varandra
Vila vid poolen med havet i bakgrunden

Snacka om att jag vill tillbaka =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar