söndag 17 juli 2011

Dottern har fått i sig mjölk!!!

Oj vad orolig jag är nu. Dottern har varit hos en kompis och råkat få mjölk i sig. Både hon själv och kompisens föräldrar glömde bort sig. Jag klandrar verkligen inte föräldrarna. Dottern hänger däremot lite löst till. Hon får inte glömma! Hur kan hon glömma något som hon haft sedan hon var 5 månader?
Nu vet jag att det kommer sluta bra eftersom jag sitter här redo med mediciner och telefon för SOS-samtalet.

Hon var hos sin kompis och fick väldigt spontant äta korv och potatismos. Strax efter fick hon ont i magen och gick hem. Jag började undra om hon fick ont i magen av kloret i deras pool där hon badat en hel del den senaste tiden. Av en slump berättar hon att hon ätit korv och potatismos där och jag reagerade direkt. Potatismos=mjölk!
Jag slet fram mediciner och ringde kompisens föräldrar och visst var det mjölk i potatismoset. Så lätt att missa om man inte är van och framför allt eftersom dottern egentligen inte skulle äta där.

Än så länge har hon inte svullnat upp. Och nu får jag hålla henne under uppsikt i 1 1/2 - 2 timmar för under den tiden kan hon svullna upp när som helst.

Vi håller tummarna att hon klarar den här mängden mjölk vid det här enstaka tillfället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar