onsdag 13 juli 2011

En kort fundering

Haha...ibland får man höra saker som gör att man börjar undra om man har missat vissa viktiga delar i uppfostran. Igår var en sådan dag.

Jag fick veta av dotterns kompis mamma att dottern och hennes kompis storebror inte hade lyssnat på föräldrarna och därmed var badstunden över. Helt förståligt :-)

På vägen hem säger jag åt dottern att hon måste lyssna på hennes kompis föräldrar och göra som de säger. "Varför då?" frågar hon mig helt oförstående.
Va,måste hon fråga det? Jag vill minnas att det ingår i vår grundläggande uppfostran och även i sunt förnuft men hon har tydligen missat den delen ;-)

Jag berättade givetvis orsakerna och jag gick igenom än en gång vilka regler som gäller. Nu får vi se hur länge det dröjer innan det är glömt igen ;-)

Underbara disträa 6 års åldern ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar