fredag 1 juli 2011

Träningsresultat Dag: 26

Vad ledsen och nedslagen jag var då jag gick och la mig. Jag hade fått den briljanta idén att väga mig innan läggdags. Och jag har inte gått ner ett endaste gram. Så jävla less jag blir. Här har jag kämpat i 26 dagar och för vad? -Ingenting.
Visst har det varit födelsedagar x flera, midsommar odyl då jag har ätit som vanligt  men något resultat måste jag väl lyckats med för tusan.
Maken försökte peppa mig och berättade hur duktig jag är men jag lät mest som en bölig tonåring. Inte för att vara elak mot honom, absolut inte, men jag är så ledsen och arg för att jag inte lyckas få bort de här kilona som på något konstigt sätt hamnat på mig (eller konstigt och konstigt, ätit är vad jag har gjort men när blev det så mycket?) och då har jag svårt att ta till mig att jag är duktig och att det kommer börja rasa "sen".
Jag sov som en kratta.

I morse var jag fortfarande nedslagen och jag skulle sätta mig vid datorn och beklaga mig här på bloggen tänkte jag. Mycket svordomar rörde sig i mitt huvud, vilket inte hör till vanligheten.
Men jag bestämde mig för att mäta mig först. Dag 1 i min träning, den dagen då jag insåg att jag inte ser ut som jag brukar, mätte jag mig på vissa delar av kroppen för att kunna följa utvecklingen. Och det var lite roligare resultat.

Under byst: +1cm (antar att det är ökad muskelmassa i ryggen för det är inte mycket fett där inte)
Smalaste delen midjan: +/- 0cm
Tjockis valken midjan: -2cm
Tjockaste delen av studs/runt båda lår: -7cm
Lår tjockaste delen: -1cm

Så visst händer det saker =) Jag har märkt lite skillnad på mig men när vågen inte rör sig ett gram börjar man undra om jag inbillar mig. Skönt att jag har lite resultat i alla fall =) Men ändå är jag inte nöjd. Jag vet inte vad som skulle göra mig nöjd....jo det skulle vara om allt extra fett var borta nu efter den här tiden. Jag har så svårt att inse att det tar tid att minska i omfång. Haha...nu låter det som att jag är i storlek med en sumobrottare  men det handlar om jakten efter min trivselvikt. Eller egentligen handlar det om några kilon över min trivselvikt. Sedan jag fick barn är det min vanliga vikt kan vi säga. För jag orkar inte hålla min trivselvikt, det krävs mer av mig än vad jag är redo att ge så några kilo över blir perfekt ;-)

Men nu ska jag försöka plocka upp spillrorna och hitta motivationen igen genom att glädjas över att jag ändå lyckas få en skillnad på -9cm. Det kommer bli svårt men jag ska klara det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar