fredag 29 juli 2011

Ilskan blixtrar i Vita huset i backen

Jag är så vansinnigt arg!!!

För över en månad sedan kissade sonen på mattan i vardagsrummet. Maken tvättade fläcken men bestämde sig för att tvätta resten av mattan också. Men inte den dagen inte utan en annan dag, dock. "På lördag" bestämde han. Den dagen skulle passa honom bäst och det var helt okej för mig. Jag har tvättat den själv tidigare, jag har även lämnat in den på kemtvätt och hämtat den där ifrån. Så det var lite hans tur nu så det kändes skönt att han tog på sig det direkt.

Men tiden har gått. En månad har passerat. Mattan stod ute på verandan idag precis som alla andra dagar sedan maken lyfte ut den. Otvättad.
Under den här tiden har jag fått veta nya dagar som han säger sig ska tvätta mattan på men även dem har passerat. Och idag blev en ny dag som jag åter igen påtalade den otvättade mattan. Hans förklaring "jag har inte haft tid" retade upp mig på en sekund. För klart som tusan har han haft tid. Så det sa jag. Och det vidhåller jag fortfarande för förutom alla andra tidigare veckor då han har haft lediga dagar som alla andra så har han enbart jobbat 1 dag av de senaste 10dagarna. Resten har han varit ledig. Så tid har han haft minsann frågan är hur han spenderat den.

Men i ett svep blev JAG helt plötsligt "the bad guy". Maken ilsknade till över att det "var sådan panik med mattan" och snäste därefter. Men jag kunde inte se paniken med mattan eftersom det faktiskt gått över en MÅNAD sedan den skulle tvättas från början. Maken var arg och gick ut och tvättade mattan i ren ilska. Jag var ännu argare. Jag har inte gjort något förutom påtalat att mattan
F A K T I S K T inte kan stå där ute hur länge som helst och ändå är maken arg på MIG.

Så ja, stämningen kunde vara bättre här hemma just nu om vi säger så... Blixt och dunder i Vita huset i backen.

Det är inte ofta det händer men när det väl sker så bullrar det ordentligt....iallafall inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar