söndag 17 juli 2011

Pirat och långsam hjärna

Jag vaknade av att en pirat stod bredvid sängen i full piratmundering. Jag försökte vakna till samtidigt som min hjärna försökte komma igång. Jag hade inte hamnat i Pirates of the Caribbean med Johnny Depp vid min sida, tyvärr. Utan det var dottern som hade vaknat tidigt som sjutton och hade fortsatt leken som hon och hennes kompisar avslutat allt för sent på kvällen. Då hade jag blivit av med alla mina tior för piraterna krävde guld. Nu var det dags igen.

Hjärnan vägrade komma igång. Jag satt länge och undrade när maken skulle komma hem från sitt nattpass. Efter ett tag förstod jag att han var tvungen att jobba över. Till slut hade hjärnan äntligen kommit igång och då insåg jag hur snurrig jag hade varit. Han jobbade inte över. Han hade ju precis gått på sitt DAGPASS. Han hade åkt tidigare till jobbet som vanligt för att träna innan. Hur kunde jag missat att vi hade gått och lagt oss tillsammans och sovit ihop hela natten?

Lite läskigt när hjärnan vägrar vakna.. Vem vet vad jag får för mig nästa gång ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar