måndag 22 augusti 2011

Första skoldagen

Dottern har nu börjat skolan. Vilket steg i livet :-)

Rock n roll

Vi åkte dit så vi var där en halvtimme innan start-tid i morse, för att undvika all som helst stress. Så barnen hann leka ett tag på skolgården. Sen började allvaret :-) Barnen delades in i åldersmässigt blandade, mindre grupper och sen gick de iväg :-)
Dottern var lite nervös blandat med lycka och känslan av att vara stor :-)

Dottern showar loss för sin mamma

Sonen passade på att leka med dagisets lastbilar

 Rock n roll- tjejen tar sig tid att mysa med sin mamma för en sekund

Man ser dotterns huvud framför läraren i grön jacka. Hon ser verkligen liten ut mot de äldre barnen =)


Jag har fortfarande inte fattat att hon nu går i skolan och kommer vara borta måndag till fredag alla veckor förutom lov. Hon som aldrig gått på dagis mer än 3dagar/v. En omställning bara det.

Jag och sonen är i skogen nu med tanten (hunden) och ska åka hem strax, då lägger jag ut lite bilder här i inlägget :-)


Tänk för exakt tre år sedan när hon började på dagis...
  Tiden går allt för fort... Var tog min lilla flicka vägen?


2 kommentarer:

  1. Hei Natalie, hon är jättegullig och tiden går så fort, innan du vet ordet av så tar hon studenten. Mitt andra barnbarn Atte började också skolan ihöst och jag saknar bebis åren. Första barnbarnet Leo började andra klass och är en stor kille redan, men kramas med mormor emellanåt. kramar från faster Tuula

    SvaraRadera
  2. Hej Tuula! Tack =) Ja, jag börjar fasa för att om jag tittar bort en sekund och att hon sedan vips tar studenten. Tiden går allt för fort... Oj är dina barnbarn så stora redan. Det låter härligt att Leo fortfarande vill kramas med mormor ibland =) Att det blir mindre kramar med åren har jag märkt så de få stunderna när dottern vill mysa så passar jag på att njuta riktigt ordentligt =)

    Tack för kortet från Italien =) Jag har bett pappa hälsa det men jag vet inte om han kommit ihåg att göra det.

    Kram

    SvaraRadera