tisdag 2 augusti 2011

Sexgalning i biblioteket

Som jag berättade tidigare var vi på biblioteket i förmiddags för att låna böcker till barnen. Men när vi ändå var där passade jag på att låna till mig också. Jag hade sedan innan bestämt mig för Ann Söderlunds nya bok och Mia Skäringers senaste. Lättsamma vardagsskildringar passar mig perfekt :-) Inga konstigheter. Tills jag ska söka efter dem i datorn på biblioteket...

Där står jag i tysta biblioteket med flera människor kring mig. Datorn står så lämpligt placerad så att alla som går förbi ser skärmen jag skriver på bra, riktigt bra till och med.
När jag ska söka efter en bok söker jag på det ordet i titeln som är mest utmärkande för att få så få fel träffar som möjligt. Det är då, när jag börjar skriva som en liten oro infinner sig i magen. Halvvägs in i ordet fattar jag varför...

K N U L...tänk om någon se vad jag skriver...L A. En träff, perfekt. Fan någon kommer,"rensa".

Nästa

D Y N G K Å T

En träff igen, kanon. Tusan vad folk det ska springa här då...och vilken hylla stod den första boken? Bara att söka igen ;-)

Ingen fara på taket över det men vad tror folk som ser vad jag söker på för ord? Att jag söker just Ann Söderlunds bok "Men vi knullar ju ändå inte" och Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst"? Säkert INTE... ;-) Eller att jag söker vad som helst bara det innehåller knullar och dyngkåt...hahaha..kanske.... ;-)

För en sekund kände jag mig lite pryd men kunde snabbt konstatera att det var den stela biblioteksmiljön det berodde på ;-)

Nöjd gick jag med Ann Söderlunds bok i handen därifrån. Den andra var utlånad  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar