onsdag 17 augusti 2011

Sugen på förändring

När jag hämtade dottern från fritids idag såg jag en mäklarskylt pekad mot ett gammalt slitet hus. Nyfikenheten satt kvar så när jag kom hem kastade jag mig över hemnet.se för att kika på bilderna.
Det är ett bra område, ett riktigt bra till och med, och trots att vi har ett nybyggt hus i ett barntätt område så började planerna skena iväg. Hur skulle jag göra? Vad skulle jag förändra?

Maken verkade nästan mer intresserad än mig så jag trodde ett tag att det Vita huset i backen skulle säljas till fördel för ett gammalt gult hus i en annan backe ;-) Men tur nog är jag realist och renovering av hus tar mer energi än vad man tror. Därför har vi aktat oss för sådana projekt. Vi vill inte riskera vår relation för ett hus.
För det är så jag ser på det. JAG kan inte tänka mig att en stor renovering inte sliter på förhållandet. Så jag håller oss på jorden. Maken däremot ser allt i rosenskimrande ljus så jag kämpar hårt att hålla honom nere på jorden ;-)

Vi kikade på ett annat hus i samma område för många år sedan, långt innan vi bestämde att vi skulle bygga nytt. Men efter vi sett planlösningen med massvis med smårum och allt jobb så struntade vi i det. Och det är jag glad över. För nu har vi nytt, fräscht och precis som vi vill ha det. Perfekt!

Men ändå drömmer jag mig bort. Jag ska sätta in stora fönster med spröjs i gammal stil i burspråket och jag har så många planer. Och det är helt okej så länge det stannar vid fantasier  =)


Här är huset jag håller på och renoverar i huvudet : Gammalt hus  Det är inte mitt drömmars hus och inte heller tycker jag att det är särskilt fint men renovera det skulle jag vilja göra, i huvudet. Läget vore kanon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar