tisdag 23 augusti 2011

Hur gick första skoldagen?

Första skoldagen hade gått bra. De hade bla fått mäta träd, prova att göra eld, lärt sig vad man inte får göra i skogen och lärt sig vad man ska göra om man går vilse i skogen. Lite annat än min första skoldag ;-)



Jag och sonen stod redo utanför skolan när dottern slutade. Jag med både kamera och videokamera (förstås!). Dottern kommer ut som ett åskmoln. Min första tanke var att skoldagen hade varit hemsk. Skönt nog så hade jag fel... "Varför hämtar du mig så här tidigt?" frågade hon mig märkbart upprörd.

Hon blev dock glad så fort jag berättade att vi skulle åka och fika med en klasskamrat och hennes familj för att fira första skoldagen lite =)

 Men ett leende ville hon inte bjuda på... ;-)

 Nöjda stora tjejer

 Fikadags

 Sonen är inte mycket för fika men ett wienerbröd slank ner
Tjejerna är ju så stora att de absolut skulle sitta vid höga bordet själva ;-)

Och till tjejernas stora lycka hittade dottern 20kr så de gick själva och köpte en till tårtbit som de delade på. Kan det bli bättre? ;-) Hur stor är man inte då? ;-)

Trevligt var det! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar