tisdag 30 augusti 2011

Hur illa kan det bli?

Under makens semester föll allt som heter träning eller nyttigt för mig. Innan var jag duktig som tränade några gånger i veckan och även åt väldigt nyttigt hela tiden utöver fika och annat gott ibland. ;-) Okej, det var inte optimalt men det var tillräckligt för att ge resultat. Kläderna blev för stora och vågen visade mindre än på länge.
Jag tröstade mig med, eller rättare sagt ursäktade mina godispåsar med att "det är ju semester".

Semestern tog slut men det gjorde inte mitt ätande... Jag ska, imorgon! Men den där "i morgon" kommer ju aldrig. Sk-t irriterande men jag kommer inte igång. Och jag vet att jag måste börja med träningen för sedan kommer kosten ändras allt eftersom automatiskt. Börjar jag med kosten så blir jag besatt efter alla mina "förbud" som kakor, glass och godis. Så att börja med träningen är att föredra.

Jag väntar fortfarande på att börja träna men höjdheten av  moffning upplevde jag idag då jag och sonen var på Toys r us och handlade presenter till min lilla systerdotter som fyller 1 år nästa vecka. Stora tjejen har hon blivit =) Haha...ser du hur jag försöker komma bort från ämnet...haha... Jag är inte stolt över min moffning idag så jag försöker uppenbarligen glömma den. Jo, de säljer ut all sin glass till halva priset. Glass är gott så det var vi tvungna att köpa. Och är det halva priset så måste jag ju köpa två glassar till mig förstås. Det är inte glassen som är viktig utan summan man handlar för. Är glassen billigare så måste man köpa två. Haha...eller hur tänkte jag? Jag kan säga att jag inte tänkte alls, det var gottegrisen som tog över. Ångest fick jag efter jag ätit upp dem i alla fall. Hur dum får jag vara? Jag skulle inte ha någon glass och så slutade det med att jag åt två. Sjukt!

Men nu kanske, och jag säger KANSKE, så kommer jag äntligen börja träna. The botten is nådd. Moffar man två glassar på Toys r us parkering så måste The botten vara nådd ;-) Men det visar sig ikväll om Zumba-bältet dras åt kring volangerna eller om jag än en gång kan hitta någon ursäkt att äta av chokladkakan som jag så bra lagt i lådan i reserv, utifall att ;-)

Hör du hur jag är? Och vad läskigt ärlig jag är... Nu MÅSTE jag ju börja träna....eller!? ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar