söndag 21 augusti 2011

Pirr i magen

En stund efter jag vaknade i morse märker jag hur det pirrar i magen. Vid en närmare eftertanke kom jag på vad det berodde på... Dottern har sin första skoldag i morgon bitti =) =) =)

Som maken sa, "Undra vem av er två som är pirrigast, du eller dottern?"  Det svaret vet jag. -Helt klart är det jag! ;-)

Min lilla, stora tjej ska börja skolan. Inne i stan. Utan inhägnat staket. Ingen fara för att hon skulle gå iväg utanför skolgränsen men det handlar om känslan. Ett staket ger större trygghet per automatik tror jag, eller så gäller det bara mig...haha...kan vara så ;-)

Som hon har längtat och nu är det äntligen dags =) Första skoldagen gör den här skolan alltid något speciellt för att anknyta till temat som de ska arbeta kring under året. Det kan tex vara en utflykt till ett särskilt museum med hela skolan. Sommarläxan, som väcker nyfikenheten om vad som ska hända, var en barkbåt med information om att de ska ta med den och ett pressat löv till skolan första dagen. Jag tror jag har funderat mest över vad de ska göra...haha... Spännande, i morgon visar det sig vad de ska hitta på... Och till dess pirrar det i magarna i Vita huset i backen  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar