onsdag 1 februari 2012

Biobesök med syster


Jag och min syster var och såg New Years Eve på bio förra veckan. Jag trotsade min trötthet och det faktum att filmen skulle sluta efter kl.23, en tid som är tok-natt för en trött småbarnsmamma.


Jag har varit på den nya biografen BIOSTADEN i Nyköping två gånger tidigare och jag har delat med mig av mina positiva upplevelser av den till dem jag känner. Så jag tyckte att det var roligt att få visa min syster hur det såg ut och vilka fantastiska biosalonger som finns. Så kom vi in i biosalongen och det visade sig vara den minsta de har och därmed i storlek med mitt vardagsrum. Haha...absolut inget konstigt med det men jag hade gärna visat henne de största salongerna men det får vi ta en annan dag. Vi har redan siktat in oss på Mission: Impossible Ghost Protocol =)
Och det visade sig att det inte behövdes vara en större biosalong för det var jag, min syster och två par samt en i personalen som såg filmen så vi var inte många.

 Vi flamsade som vanligt och min syster tyckte att mitt fotograferande till bloggen gjorde oss till systrarna från landet som måste fotografera sitt besök i staden...haha..

 Godis är en självklarhet på bio...för mig =)

 Men inte för min syster.. ;-)

Så jag satt och prasslade och smaskade under filmen samtidigt som jag funderade på hur mycket jag egentligen störde min syster som avskyr smaskande...haha... Hon hade mest stört sig på mitt prasslande sa hon efteråt. Men om hon också skulle äta godis samtidigt så skulle hon inte höra mig prassla så hon får nog börja äta godis för den sakens skull ;-)

Filmen var jättebra, en riktig feel-good film med eftertanke. Något som var speciellt med filmen var att det var så många kändisar med i den, även de minsta rollerna var någon känd som spelade. Det var roligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar