torsdag 23 februari 2012

Sportlovsmys i biomörkret

Sportlov och maken jobbar, då stod biobesök på agendan, närmare bestämt Mästerkatten i 3D. Min tanke var att vi skulle se den vanliga eftersom sonen skulle vara med och glasögon framför en film inte känns som hans grej. Men min lilla bortskämda dotter ville se i 3D så då gjorde vi det. Ärligt talat gillar jag 3D jag också ;-)







 Filmen var bra och barnen var väldigt nöjda. Jag var lite irriterad för 3D-glasögonen satt inte uppe på sonens lilla huvud. Jag upptäckte det när filmen började och jag försökte ett bra tag få dem att sitta fast med mössan och andra olika alternativ men inget fungerade. Jag satt och höll i dem ett tag också framför ögonen på sonen för han gillade otroligt nog att titta genom dem. Sen blev han trött på att jag inte höll dem på ett bra sätt så han såg resten av filmen utan dem.
Jag övervägde att gå och prata med personalen men jag kände att jag varken kunde lämna barnen själva längst upp i mörkret och inte heller ta med dem när filmen höll på för fullt. Så sonen fick titta på en suddig film istället (3D film ser suddig ut utan glasögon).
Efteråt när jag påpekade detta för personalen fick jag till svar att jag skulle kommit ut och sagt till för tydligen finns det glasögon för de mindre barnen med en snodd bak. Jag kände väl spontant att han som gav oss glasögonen borde gett oss de barnglasögonen från början (samma man som jag smågnällde hos) eftersom han såg hur liten sonen var men men... Sonen klagade inte på den suddiga filmen och då behöver jag inte bry mig mer om det känner jag, då vet vi det nästa gång.

Efteråt åkte vi och handlade presenter till hunden som fyller på söndag och en sväng till barnens mormor där vi skulle lämna av dottern som ska sova där i natt. Jag kommer längta ihjäl mig som vanligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar