lördag 18 februari 2012

Lura maken till shopping ;-)

Idag hade vi bestämt att vi skulle styra kosan mot Norrköping för att köpa byxor till dottern eftersom vi inte lyckas hitta några i vår stad. Dock smidde jag och dottern lite egna planer utan att maken blev involverad. Maken hatar Ikea så det är inte ofta jag får dit honom och framför allt så händer det inte utan att han suckar och stånkar och tydligt visar sitt missnöje med den kommande shoppingturen. Därför bestämde jag och dottern att vi skulle åka dit utan att maken fick reda på det, trots att han faktiskt var med.

Därför var det extra bra att maken hade jobbat en stund in på natten så han tackade gärna ja till mitt förslag att han kunde sova på vägen till Norrköping...haha... Och så "missade" vi avfarten till Norrköping och hamnade i Linköping, så tokigt det kan bli ;-) Så när maken vaknade när vi åkte in på Ikea-parkeringen tittade han sig runt med fasa i blicken. Men det var lugnt, han tröstade sig med att det åtminstone inte var Kungens Kurva.

Maken nyvaken vid Ikea

Det blev allt för mycket handlat på Ikea som jag egentligen inte minns vad det var, som vanligt på den affären ;-) Man planerar en sak och kommer hem med 100 andra ;-) Maken var faktisk nöjd hela tiden så kanske har vi börjat omvända honom till att kanske rent av älska Ikea...haha...

Varje gång jag är på varuhuset i Linköping tänker jag på min syster och systerdotter. Den 8 september 2010 gick jag där och shoppade i godan ro när jag fick samtal av min mamma som berättade att min då gravida systers vatten hade gått och lilla bebisen var på G. Tänk att min lilla Raring kom till världen dagen efter =) Lilla Pluttan =)
Att sonen försvunnit på samma varuhus har jag nästan förträngt, det är bättre att tänka på det positiva ;-)

Åter till shoppingen....
Vi hamnade till slut i Norrköping där vi hittade kläder till dottern =) Och så hittade vi skor till mig också, perfekt! Jag kan göra ett inlägg på mina sko-fynd senare.
Sonen har varit allmänt arg och sur idag så allas tålamod har blivit testade till max. Det slutade med att maken satte sig i bilen med honom så han fick sova en stund och jag och dottern shoppa vidare. Det var inte hans dag helt enkelt...



Snart är det dags för Melodifestivalen och vi ska mysa med hembakat ljummet bröd, smaskigt pålägg och annat gott framför tv'n.

Hoppas du får en riktigt härlig lördagskväll! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar