söndag 12 februari 2012

Ledsen

Jag känner mig tom, orolig och sorgsen. 

Jag kikade runt på internet och hamnade på Jenny Marklunds blogg. En kvinna, sambo och mamma till två barn som mitt i livet drabbades av cancer. I bloggen har hon skrivit om funderingar och tankar som hon har haft.
I söndags för en vecka sedan skrev hon inlägget "Är detta slutet??" och inlägget efter skrevs i torsdags av hennes man Lars "Idag somnade vår Jenny in". Jag tappar andan, blir lugn, matt och sorgsen. Tänker på hennes barn och man. Fy.. Jag känner att jag måste ta lärdom av detta. Jag glömmer jämt bort hur skört livet är och jag måste verkligen bli bättre att ta vara på livet och leva i nuet. Tyvärr glömmer väl de flesta det...

Hennes man Lars har startat en blogg Resten av livet där han kommer skriva ner sina tankar som en hjälp för honom. Jag tror att det kan vara ett bra sätt att hantera och bearbeta sorgen.


Nu ska jag försöka samla mig och återgå till mina studier...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar