tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen! Semlor, Javisst!

Vi gjorde om förra årets succé med de otroligt goda semlorna som vi bakade då. Dottern och jag stod för bakandet i år och så hade vi bjudit in min mamma, systrar och systerdotter för att fira hundens födelsedag.

 Paketöppning

 Dottern ställer gärna upp och bistår med hjälp med paketöppning

 Lekande med nya bollen

 Men godiset var bäst ;-)

 Hunden mumsar och ser lite elak ut...

 Fika

 Min semla, dottern valde vem som var vems =)
Semlorna blev betydligt snyggare förra året men med tanke på hur min dag var idag så blev de kanon ;-)

 Raringen tyckte att det var smaskigt

 Sonen vägrade semlan och åt Mariekex. Hur kan Mariekex anses vara gott? Det är väl bara sonen och min mamma som gillar dem...

 Vägrar vara med på bild

Ja och det gjorde alla andra också, de blev trötta på mig med mitt fotograferande och jag blev trötta på dem för sitt vägrande att bli fotograferande så jag blev lite tokig....
Precis så tokig blir man när ingen vill vara med på bild. Haha...tur att jag hann ta några kort i alla fall innan de tok-vägrade ;-)


Semlorna fick i alla fall högsta betyg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar