tisdag 7 februari 2012

Jag ska måla hela världen lilla mamma...

Jag läste förra veckan om personer som har målat om sina möbler hemma, massivt trä som faner och snacka om att jag blev inspirerad. Så i helgen begav jag mig till färghandeln och inhandlade Alcro färg. Alcro köper jag alltid efter vårt husbygge där målarna enbart använde sig av Alcros sortiment, jag inbillar mig därför att de är absolut bäst =)

Jag gav mig på soffbordet och ett sidobord. Sandpappra lite, grundmåla och sedan måla vitt. De behöver ett varv till med färg men jag kan redan konstatera två saker.

1. Jag är frälst. Så pass att jag till och med varnat maken så han får spika fast möblerna i golvet. Jag vill nämligen måla om allt nu. SJU andra möbler står på tur =)

2. Jag kan bli väldigt duktig på att delegera. Det är inte exakt så roligt som jag tänkte så om nu alla sju möbler också ska målas så behöver jag nog delegera det till min kära make. ;-) Jag är inte mycket för att kämpa förutom när det gäller att kämpa för att få in allt man handlat i bilen ;-)


Jag kommer visa resultatet sedan när det är klart =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar