måndag 16 maj 2011

Dottern själv i skolan. Detta känns bra!

Min lilla tjej har blivit stor. Idag var vi på sista dagen av "hälsa på skolan inför skolstarten" eller rättare sagt DOTTERN var där. Idag var alla barn där själva nämligen och hon var så nöjd över det. Hon blir inte orolig och nervös i första taget hon inte utan hon har sett fram emot den här dagen länge.

Och då de var där fick de en överraskning i en form av ett brev från sin mamma och pappa. På informationsträffen i vintras som jag var på fick alla föräldrar pyssla och göra fina kort till sitt barn som överlämnades idag som sagt. Det var uppskattat =)

Nu laddar vi för skolavslutningen där vi ska vara med och dottern ska få sin "sommarläxa" överlämnad till sig =) Jag ser fram emot det =)
Allt är så annorlunda med den här skolan mot vad jag är van med men på ett väldigt, väldigt bra sätt. Överraskningar, sommarläxa (ingen läxa i sig utan för att göra barnen nyfikna), riktigt engagerade lärare och alltid hälsa på lärarna vid skolans start och avslut genom att ta i hand. Detta är perfekt för oss!

Det här kommer bli bra! Jag känner mig trygg med att lägga dotterns framtid med lärande i deras händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar