fredag 20 maj 2011

Röra på fläsket

Jag mår illa igen. Har ätit allt för mycket godis. Efter jag småätit en massa sötsaker en längre tid nu så tänkte jag att det säkert skulle sluta om jag fick mina älskade Center vilka jag inte ätit på ett tag men jag är tveksam. Just nu, lovar jag och svär att jag inte ska äta mer godis, glass, kakor, bullar....osv utan istället börja röra på mig och kanske till och med träna. Mina erfarenheter säger dock att så inte blir fallet.

Varje gång jag tittar på Mikael Hollstens www.aldrigvila.se så tänker jag att nu får det vara nog men jag har ingen självdisciplin =(
Han blogg har fått mig, som aldrig någonsin skulle falla mig in att springa, att överväga att kanske börja just springa. Helt galet. Jag längtar efter att börja springa. Eller rättare sagt, jag längtar efter att springa som i min fantasi....raskt, enkelt och utan ansträngning. Jag vet att verkligheten mer är att jag kippar efter luft, är totalt uttråkad och hittar tusentals ursäkter varför jag ska gå hem istället. Men ändå lockar det.

Jäkla Mikael, nu måste jag ju testa. Säkert blir jag driven att utvecklas och så fortsätter jag med sk-ten. Blodsmak i munnen och ont i kroppen. Är det så mitt liv kommer se ut framöver? Fast nu ska jag kanske inte ta i. Jag har inte ens kommit till stadiet att planera in när det skulle kunna vara möjligt tidsmässigt. För jag vill helst inte ha med två barn och en hund i spåret. Eller hunden SKA med, jag har väl sett hur folk blir mördade i skogen så hon måste skydda mig ;-) men barnen känns sådär att släpa på. Fast i och för sig kanske det blir dottern som hejar på mig och tycker att jag är sölig ;-)

Jaja, vi får se hur det blir. Tyvärr blir jag ständigt påmind här hemma också då jag ser maken som biffat till sig. Man vill ju inte se ut som en degklump då heller ;-) När jag lägger mig om kvällen så har jag en sten i sängen. Hela han är stenhård och så tar man på mig, gelebjörnen, lite skillnad ;-) Det visar sig om, när och hur jag kommer igång men på något sätt ska jag väl sätta fart. Bara inte påsen med center stoppar mig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar