lördag 14 maj 2011

Lördag och fotbollsträning

Idag är det lördag, solen sken till för en stund sedan och nu är det grått och trist ute. Dottern sjunger "Solen lyser" för att mota bort molnen =) Hon gjorde det även igår då hon skulle på inspelningen av "Flygande mattan" och då fungerade det så hon är fast besluten att göra samma sak idag ;-)

Om ett par timmar är det dags för dotterns första fotbollsträning. Jag har kämpat länge nu att stå emot dotterns önskan att spela fotboll men nu är det tyvärr dags. Jag har inget emot fotboll som sig, huvudsaken jag slipper spela eller titta på det ;-) men jag tänker på vad den här stunden på lördagar kommer utvecklas i med åren. Det blir träningar flera gånger i veckan, match varje helg. Det är inget jag vill vara med på och inte heller vill jag att något ska ta så mycket tid från min dotter heller. Och som min kära mamma säger, även hon emot fotboll, "Och alla skador, tänk på alla skador!!"
Men nu ska jag inte ta ut något i förskott utan dottern får spela sin fotboll och så hoppas jag tyst att hon kommer tröttna innan det utvecklas till den tidskrävande sport det faktiskt är. "Och alla skador" ;-)

Jag som gammal hästtjej tyckte att hon kunde börja rida men hon var inte lika förtjust i idéen ;-) Så nu får hon äntligen spela sin älskade fotboll så får vi se om det var så roligt som hon trodde.

Jag tar sonen och en fotboll under armen och ställer mig en bit bort och roar sonen medan de har sin träning. Hoppas bara att mitt påfund med att ta med just en fotboll att roa sonen med kommer göra att HAN också får upp ögonen för fotbollen. Jag vill inte bli en fotbollsmamma!!!

-Barn, i morgon åker vi till stallet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar