torsdag 5 maj 2011

Utelåst

Jag skulle bara snabbt springa ut och mäta lite i trädgården. Då jag kom tillbaka till dörren hör jag sonen ropa efter mig inne. Jag ska öppna och upptäcker att sonen har låst dörren. Där står jag utan jacka, utan mobiltelefon, bägge dörrarna låsta och sonen själv inne. Känns som det kunde vara bättre. Sonen fortsätter ropa allt mer förtvivlat, jag tror att han förstår att jag inte kan ta mig in.
Men så kom jag på att jag får tacka gudarna för att jag är så glömskt. För jag hade en stund tidigare sprungit ut för att hämtat sonen och då gick jag ut via altandörren och in via groventren. Och jag hade glömt att låsa den efteråt, tack o lov.
Så jag sprang runt huset och gick i den vägen till sonens stora lycka =) Otroligt skönt att allt gick bra men jag fick en ordentlig genomtänkare. Jag ska inte gå ut utan nyckel eller annan alternativ väg in om sonen är själv inne om så det bara är för en sekund ;-)

2 kommentarer:

  1. Åh Lilla Knutte :) Stackare, hoppas att han mår bättre nu, o tur att du kom in :) Pussa han massor ifrån Moster. Kram

    SvaraRadera
  2. Busungen mår så bra så =) Han pussar tillbaka =) Kram

    SvaraRadera