söndag 15 maj 2011

Picknick och Flygande mattan - Lördag

Efter fotbollsträningen åkte vi snabbt hem och åt lunch och bakade rabarbermuffins. Vi skulle en kort stund senare möta min mamma, systrar och systerdotter vid tv-inspelningen av Flygande mattan för en picknick och en rolig eftermiddag med Svt och Bolibompa. Muffinsen hann precis bli klara men dock ej avsvalnade då det var dags att åka så jag lindade in dem i en kökshandduk och la ner dem i fikakorgen.
 Truppen samlad =)

 Jag ger mig ut på djupt vatten nu men jag tror hon heter Julia, hon är i alla fall programledare på Bolibompa

Tält med diverse roligt för barnen

Småkusinerna i sina snygga vagnar =)

 Vid ett tält kunde man utmana Lilla Sportspegelns programledare i basket och det ville dottern göra. Först stod jag bredvid henne i kön men fick snabbt veta av henne att hon minsan kunde göra det själv så jag fick gå och ställa mig med alla andra =)

 Sikta

Skjut och göra mål =)

Nöjd dotter =) =) =)

Sedan gick vi och hade picknick. Barnen hade pusskalas =)
 Mikael Rickfors repar

Alla tittar

Dottern blev sur för att hon inte fick bestämma precis allt men jag lyckades få henne glad till slut...
 Busunge

 Sonen sprang iväg och roade sig vid skogen.

Vi bestämde oss ganska snart för att gårdagen fick räcka med köande och sen eftermiddag så vi packade ihop oss efter repet. Jag körde dottern hem till min mamma där hon skulle sova över =)

En mysig familjedag, tyvärr utan maken som jobbade men så blir det ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar