söndag 1 maj 2011

Viktiga diskussioner i ottan

Nu somnade jag inte ändå igår som jag hade tänkt. Jag la mig för att sova men jag låg vaken med bara några minuters slummer tills klockan hade passerat makens arbetspass sluttid och då kunde jag somna.

Jag vaknade allt för tidigt i morse och övriga familjen sov så skönt. Dottern kom in och la sig bredvid mig i sängen för att totalt nyvaken diskutera en mycket viktig fråga som är bäst att ta direkt på morgonen med både lillebror och pappa sovande bredvid.
"Mamma jag vill ha en gris". Och sedan var diskussionen igång. Hon ville även ha en ko och ett lamm och då jag frågade var de skulle bo så svarade hon självklart att de skulle bo i ladugården. Självklart! Vi har ju ingen ladugård så vi kunde bygga en på tomten tyckte hon.
Hm...jag gör allt för mina barn och dottern kan lyckas med att få det mesta men en sak ska jag säga att en gris, ko och ett lamm kommer aldrig köpas ;-)

Och jag kan fortfarande inte se det otroligt viktiga i det hela att vi skulle diskutera det när hon knappt var vaken och att hon väckte sin lillebror på kuppen. Men det är klart alla prioriterar olika =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar