lördag 21 maj 2011

Varför lägger jag mig inte?

Trött som jag är har jag varit redo att gå och lägga mig länge nu. Sminket tvättades bort redan innan barnen nattades men ändå har jag inte kommit i säng. "Jag ska bara..." som Alfons sa.

Man skulle kunna tänka sig att jag packar inför Italienresan eftersom jag sagt att jag ska packa tidigt men nej det var sniglar som stod på agendan. De små äcklen ska ju plockas. Jag går målmedvetet och plockar dem men så gjorde jag misstaget att jag stannade upp en kort stund förut och tittade på dem jag hade i påsen och fy vad äckliga de är egentligen. Det var sista gången jag tänkte på det, nu får det bli målmedvetet nästa gång igen.

När jag kom in kastade jag mig över coca cola som vanligt. Maken har sagt åt mig att sluta dricka cola på kvällen. Snacka om att jag ångrar att jag berättade för honom att jag har svårt att somna nu för tiden. Han skyller helt på colan, min älskade cola. Han ser sambandet med intag av cola innan läggdags och insomningssvårigheter....hm....det skulle jag också kunna se om det inte vore för att cola är så gott på kvällen...och på övriga dagen också givetvis ;-)

Och så sitter jag här på bloggen, jag kikar på kvällstidningarnas hemsidor medan jag faktiskt är (var? Har colan kickat in ännu kanske?) trött. Jag kan inte se logiken i det men jag ska nog försöka bege mig till vår tomma, kalla säng så jag får lite sömn innan sonen vaknar. Hela jag skriker efter sovmorgon men maken jobbar natt så det är bara att glömma. Men samtidigt vet jag, om än motvilligt, att jag mår bäst av att gå upp riktigt tidigt på morgonen. Vid den tidpunkten då man fortfarande är halvt sovande och hjärnan inte alls är med. Jag är som piggast de dagarna. Men säg inte det till maken, sovmorgon är ju så skönt så det vill jag ändå inte vara utan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar