lördag 30 april 2011

Valborgsmässoafton

Valborg är det också idag och det regnade en skur på kvällen i vanlig ordning. Vi hade dock tur och det var sol under tiden då vi var vid elden men på vägen hem så ösregnade igen.
Men Valborgsmässofirandet började inte där. Utan jag började det med att i stor stress leta efter dotterns HH skaljacka. Eftersom eftermiddagsregnet helt plötsligt slutade och solen tittade fram igen när jag väl plockat fram regnkläderna så fick jag snabbt tänka om och ta fram de andra kläderna istället. Men jackan är försvunnen. Jag har letat överallt och dottern likaså. Av stressen blev jag lite mer upprörd på dotterns slarv än vad jag annars skulle blivit men jag är inte mer än människa.

Men barn är ju för gulliga... Jag skickade dottern till hennes kompis för att fråga om jackan var hos dem. Hon kom hem igen och berättade att den inte fanns där.
Tiden var knapp och jag fick improvisera med en annan jacka och kasta oss in i bilen för att hinna möta upp våra vänner innan elden tändes. I bilen frågade jag om kompisens mamma eller pappa sa att jackan inte var där eller om det bara var kompisen som sa det. Då svarade hon att hon inte trodde att de var hemma för att ingen öppnade. Stopp ett tag. Hon hade precis innan sagt att jackan INTE var hos dem och nu får jag veta att de inte ens var hemma så hon kunde fråga dem. En väldigt stor skillnad. Det finns fortfarande hopp om att den är där ändå. Lilla Stumpan så gullig hon är =)

Vi hann till brasan och vi hade det trevligt med våra vänner. Vi märkte också att brasan i år slog alla rekord för den brann i flera minuter faktiskt ;-) Tidigare år har man fått vara snabb för en allt för kort stund efter tändningen så hade den brunnit ut så det var ju trevligt ;-)
Barnen fick springa runt och leka medan vi vuxna stod och pratade. Sen var barnen både kalla om händerna och trötta så vi åkte hem. Men först var jag tvungen att åka en snabbis till affären och köpa godis vilket jag har ätit allt för mycket av nu så jag mår illa.
När vi åkte från brasan så regnade det riktigt ordentligt samtidigt som solen sken. Det kändes lite märkligt att ha solglasögon samtidigt som det öste ner.

En regnbåge blev det också till dotterns stora lycka

Efter godisköpet åkte vi raka vägen hem och barnen nattades. De somnade omgående så de var lika trötta som jag är efter dagen. Jag planerar att lägga mig rätt snart. Ingenting på tv och så är jag supertrött och då finns ingen anledning att vara vaken. Idag borde jag till och med somna trots att maken kommer hem från jobbet mitt i natten. I vanliga fall väntar jag på att han ska komma hem innan jag somnar men som sagt, idag somnar jag nog ovaggat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar