söndag 10 april 2011

Vår

Det är vår nu!!! Solen skiner, vägarna sopas och både tussilago, blåsippor och vitsippor har vi hittat =) Så otroligt härligt det är. Det skulle kunna vara ännu bättre om det inte vore för blåsten. Jag är så glad över att solen skiner och temperaturen ligger runt 10grader, men vad hjälper det när det blåser? Jag fryser ju. Helst skulle jag fortfarande använda vinterjackan men nån måtta får det vara ;-)

Jag tröstar mig istället med att jag och sonen åker till Rimini i Italien på torsdag. Där är det varmt =) Strax under 20 grader ska det vara. Först blev jag lite besviken då de haft 23 grader tidigare i veckan men inte ska jag klaga inte. 19 grader är bra det med. Det är ju våren vi ska möta där, inte sommaren ;-) Det tar vi i stället i slutet av maj då vi åker hela familjen till Kalabrien i Italien.

Så jag drömmer mig bort till den behagliga våren som vi kommer få uppleva på torsdag och slippa den här kalla blåsten. Och så hoppas jag att det blåst färdigt då vi kommer hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar