tisdag 5 april 2011

Förberedelser

Sonens 2 års dag kommer allt närmare. På fredag är det två år sedan han kom, min lilla älskling =) Paketen är inhandlade och resan bokad sedan länge och nu ska jag baka och beställa tårta. Jag har funderat mycket på vad jag ska baka för jag vill att det ska vara något som han tycker mycket om. Och nu är han inte speciellt mycket för kakor så det blir inte lätt...

Eftersom det är ett Buzz Light year från Toy story kalas med diverse tillbehör med honom på så vill jag givetvis även ha en sådan tårta. Men eftersom vi bor i en stad med extremt dåligt utbud av speciella tårtor var jag tvungen att komma på hur det kunde lösas på bästa, enklaste sätt. Då bestämde jag mig för att beställa en tårta utan något på för att sedan köpa en Buzz Light year gubbe och trycka ner i tårtan. Nu låter kanske inte "trycka ner" låter så vackert men det är en tanke bakom mitt uttryck....haha...jag vill inte att någon ska ha för höga förväntningar på tårtan. Jag är inte speciellt duktig på att dekorera just tårtor nämligen ;-)

Frågan är bara vad jag ska baka för något smaskigt... Jag hittade ett recept på Dumlekakor med noblesse vilket är mumsigt men jag vet inte om det är direkt en kaka för en 2 åring... Han får ju inte äta godis än. En sak är säker, de lyxiga kanelbullarna med vaniljkräm kommer det bli åtminstone för sonen älskar dem =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar