måndag 18 april 2011

Rimini VI

Vi gick ner på stranden efter jag hade packat klart väskorna. Och till min stora förvåning och lycka så var det drakflygningstävling på stranden. Stora fina drakar tävlade. Sonen var riktigt imponerad och jag med faktiskt. De hade valt rätt dag för det blåste riktigt rejält där. Man kunde också mot frivillig betalning få en egen liten drake som man kunde flyga med. Och givetvis fick sonen en sådan =)

Han var så stolt =) Stod där med sin lilla drake. Och släppte den också.... Jag sprang efter den och vände tillbaka mot sonen, vände och sprang efter den igen. Jag slets mellan att hämta draken och hålla koll på sonen och vagnen. Jag var orolig för att den skulle trassla in sig i de stora drakarna som tävlade. Då skulle jag skämmas ihjäl. Men oron fanns också att sonen skulle försvinna. Till slut fick jag tag på den då den landade i sanden inne på tävlingsområdet. Haha...jag hoppade över de avgränsade linorna och full fart in och sedan tillbaka. Tur var att sonen stod kvar och även vagnen. Efter de så höll jag i draken tillsammans med sonen.


 Det är riktigt stora drakar. Jämför med människorna under...

 Stolt och lycklig son som väntar på sin drake

Han flyger sin fina röda drake, helt själv

Då jag ska ta ett kort på oss tillsammans släpper han plötsligt draken. Jag skriker och tydligen tog jag av misstag kort mitt i händelsen =)

Då vi tittat färdigt på drakarna gick vi och lekte vid några av de otroligt många lekplatserna på stranden.


Och så var vi bara tvungna att köpa glass igen för andra...hm....fjärde gången.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar