fredag 1 april 2011

Fika, regn och kräks

Dagen blev bra men jag har fått påminna mig några gånger om att hålla humöret uppe och inte låta mig nedslås av vädret. Jag bakade Kardemummakaka och mamma, syster och systerdotter kom på besök. Lika trevligt som vanligt =)
Då kakan stod i ugnen passade jag och barnen på att ta en cykeltur i regnet med hunden. Tur att man har regnkläder ska jag säga. Mysigare kunde det varit men det var trots regnet rätt okej ändå.

Maken kom hem tidigare och det firades med att dottern blev sjuk och började kräkas. Hm...hoppas att hon blir bättre snart och att det INTE är vinterkräksjuka. Jag ska iväg nu så det blir maken som tar hand om henne. Det blir första gången som hon är sjuk då jag ska iväg. Annars har barnen alltid en tendens att bli sjuka då maken jobbar så det alltid är jag som får ta allt. Så detta var annorlunda och lite tur för mig om jag ska vara ärlig ;-) En ny upplevelse för maken också... ;-)

Hoppas du har en riktigt bra fredags kväll framför dig! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar