tisdag 12 april 2011

Varför väljer man så?

Jag var nyligen ute och gick på en lång promenad med en hederlig, tänkte skriva gammal också men det var den inte, Briovagn. Och som jag fick kämpa...

Vi har haft Urban Jungle nästan från början till dottern som föddes 2005. Men innan den hade vi en sådan här hederlig Briovagn. Men det var innan vi visste att UJ fanns. Och skillnaden mellan Brio och UJ är så stor som man kan komma. Nu är ju jag den som lovordar just UJ för sedan jag fick upp ögonen för den så kan jag inte förstå varför så många köper de andra vagnarna.

UJ kan man svänga med ett finger om man vill. Vagnen jag körde igår måste man nästan använda båda händerna för att trycka ner vagnen för att kunna svänga. Sanslöst!
Jag kan verkligen inte se varför man hellre vill göra så. Hahaha...jag borde inte vara så förvånad eftersom jag haft en men jag hade uppenbart glömt hur det är med en sådan vagn. Och promenaden på 1,5 timme med detta kämpande byggde min frustration som gjorde det här inlägget ;-)
En positiv sak är ju att man får lite extra motion men å andra sidan kan man inte gå lika fort som med en UJ vill jag påstå ;-) Rakt fram, javisst men en promenad är så mycket mer än en raksträcka ;-)

Då vi köpte vår första Urban Jungle (har haft 2st single vagnar och 1st dubbelvagn under åren) hade jag inte sett en enda i staden där vi bor. Men under åren som gått har den spridit sig riktigt ordentligt. Nu kan man se dem överallt. Roligt =)

Jag vill därför ge tummen upp för Urban Jungle och så hoppas jag att alla väljer den i fortsättningen då man ska köpa vagn ;-) För er skull och även för min om jag nu ska köra er vagn någon gång i framtiden ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar