torsdag 7 april 2011

Jag gråter

Familjen gick precis iväg till öppna förskolan och jag är där jag varit hela dagen, illamående i soffan. Strax efter de gick så hände något, det var som att vrida på en kran. Jag började storgråta. Chockad av mitt beteende funderade jag över varför jag gråter. Och det är för att jag inte kan ge sonen det födelsedagskalaset som han förtjänar =(  Och det gör så ont. =(
Jag både hoppades och trodde att jag skulle må bättre innan lunchtid men jag gör ju inte det. Att jag ska kunna baka till kalaset känns allt för avlägset.

Jag kan inte ens planera vad som kan bakas och låta maken göra det för jag mår så enormt illa så jag vill bara kräkas så fort en tanke ens snuddar vid ett bakverk, eller mat också förövrigt.

Hur ska jag få ihop det här? Jag är även rädd för att jag inte mår bra i morgon heller... Då får kalaset pågå med mig i sängen.

Tur är att jag redan gjort 2 års plakatet. Varje år gör jag ett plakat där jag skriver namnet och åldern på den som fyller och så ritar jag den för tillfället favoritfiguren. Den sätter jag sedan på morgonen på huset bredvid ytterdörren så alla gäster och övriga som går förbi ser att det är en speciell dag.
Jag har tidigare bla. ritat Lilla sjöjungfrun, Händige Manny och Pippi. Och den här gången så blev det självfallet LaLu dvs Buzz Light year från Toy story. Den är inte helt färdig men nästan i alla fall =)

Bäst att hålla fast vid de få positiva sakerna nu ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar