fredag 8 april 2011

Idag är ingen vanlig dag för det är sonens födelsedag, hurra, hurra, hurra

Visst är det så. Min lilla bebis har blivit 2 år. Tänk att det bara var två år sedan jag åkte hem med det lilla knytet för att presentera honom för sin storasyster som väntade på dagis.

Nu är han min lilla busunge som sysselsätter mig om dagarna. Min vardag tillsammans med honom är långt ifrån lugn, precis som det ska vara...puh... ;-)

Dagen började med att jag sparkade lätt på maken för att väcka honom så att firandet kunde ta sin början. Sonen hade som vanligt kommit in under natten och låg i hopkurad tätt intill mig. Då polletten trillade ner för maken gick han in för att väcka dottern. Jag har som grej att födelsebarnet ska vakna av ...hm...skönsången...så det gäller att vakna först ;-)

Kameran redo, paketen likaså. Tyvärr kom jag inte loss från sonen så jag hamnade i kamerans synvinkel vilket jag snabbt rättade till så fort sonen vaknade. Sonen som inte förstod alls vad som hände, han minns ju inte hans första födelsedag, borrade ner ansiktet i kudden och ropade "nej, nej, nej". Han ville uppenbarligen sova mer. Men då vi lyckades få honom att titta på paketen som dottern hade burit till sängen så vaknade han genast =)
 Paket är roligt att få =)

Dottern hjälpte till att öppna tejpen och lite till ;-)

För att barnen skulle ha lite roligt i väntan på kalasets start gick de och maken till öppna förskolan medan jag bakade och fixade hemma. Och det var med nöd och näppe jag orkade fixa allt trots att mina ambitioner tvingats minska rejält. Att följt mina tankar med kalaset hade aldrig gått efter sviterna av matförgiftningen. Jag var så otroligt matt och allt gick så otroligt sakta. Men ett kalas fick jag till utan lyxbullar och tokstädat hem =)

Utanför satte jag ballonger och plakatet med Buzz Lightyear och Woody som jag hade ritat

Bordet gick också givetvis i Toy story tema

Gästerna kom och mina uppmaningar och så gott som krav på max 1-3 paket hade ignorerats totalt upptäckte jag då jag genom fönstret såg paket efter paket lyftas ut ur bilen. Men visst, det var riktigt roliga, fina och användbara saker som han fick....men dyrt förstod jag att shoppingturen hade varit. Ingen ordning på dem ;-) Det bästa av allt var att sonen blev så otroligt glad för ALLT han fick =) Det värmde mitt mammahjärta =)

 
Sonen vill ha hjälp att öppna paketen

Lilla raringen =)



Det mesta gick i Toy story temat, vilket har perfekt enligt sonen  =)

Det kom mer gäster men eftersom jag inte har deras medgivande om att visas här på bloggen så skippar jag de bilderna. Vi bjöd på mat. En jättegod pasta med kyckling, soltorkade tomater och basilika som gästerna uppskattade mycket. Sedan blev det fika med det, enligt mig, allt för lilla utbudet av kakor. Men det blev bra ändå =) För att få tårtan i rätt tema i denna stad utan konditorier utan specialtårtor köpte jag en Buzz Lightyear figur som jag ställde på tårtan. Bättre än en vanlig tråkig tårta i alla fall och sonen var nöjd ;-)




 Då vi satt och fikade började min systerdottern helt plötsligt skrika av rädsla. Maken min hade roat sig med att skrämma henne tydligen och hon var helt förstörd. Kunde knappt lugna sig. Och när hon väl gjorde det räckte det med en snabb blick på maken så började hon gråta igen. 


Maken då...tyckte han synd om henne? Nej han skrattade rått vilket innebar att han sattes upp på min systers, dvs raringens mammas, hat-lista ;-) Man kunde se ilskan i hennes ögon...
Maken har roligt 


Dagen blev eftermiddag och kväll och sonen började bli trött efter allt firande. Det är faktiskt jobbigt att öppna många paket, bli firad och sjungen för =) Och då kröp han upp i min famn och hade mamma-son mys =)
 Ja, rosa och fin napp har han, den har han lånat av sin kusin. Dock använder han den så mycket att vi nästan får köpa den av henne istället ;-)



Ett stort tack till alla som firade sonens födelsedag och gjorde den till en riktigt bra dag med skoj och skratt. Han njöt av sin dag =)

2 kommentarer:

  1. Hej! Ville bara tala om att Princess gör jättefina tårtor, du kan beställa vilket motiv du vill så fixar de det. Vi har haft superfina motiv som Pettson och Findus, hammarhaj, Nalle Puh mm. De målar på vit marsipan. Bara ett litet tips :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! =) Det får jag kolla upp nästa gång =)

    SvaraRadera