lördag 2 april 2011

Bak med problem

Efter barnen velat köpa bröd, närmare bestämt Hönökakor, ett tag har jag bestämt mig för att baka hönökakor istället. Receptet låter riktigt gott men ett mindre problem har dykt upp. Först tänkte jag inte på det men man ska efter degen jäst en gång knåda degen och dela den i tolv delar. Visst här är jag fortfarande med. Man ska sedan kavla ut varje del på en varm plåt. En degklump per plåt. Sedan ska de jäsa igen. Hm...vem har tolv plåtar. Inte jag iallafall. Eftersom de ska jäsa igen kan jag ju inte vänta på att de ska bli klara i ugnen innan jag bakar resten. Men jag får hoppa över de varma plåtarna och istället köra på vanliga rumstempererade bakplåtspapper. Jag hoppas att det inte blir allt för stor skillnad. Ätbart lär det väl bli åtminstone =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar