torsdag 14 april 2011

Rimini II

Nu har vi utforskat stan. Men ska jag kanske ta det från början...

Maken och dottern körde oss till flygplatsen och då vi svängde in på avlämningsplatsen så började jag gråta. Jag gjorde allt för att kväva gråten och det fungerade om vartannat. När det var dags att krama om dottern så ser hon givetvis att jag är ledsen så jag förklarar att det enbart är för att jag kommer längta så mycket efter henne men att jag är så otroligt nyfiken på vad hon och maken ska hitta på de här dagarna. Jag skärper till mig och de åker där ifrån. När bilen kör iväg börjar jag gråta igen och så fortsätter det när jag går rödgråten genom flygplatsen. Jag tycker att folk tittar på mig men det kan vara ren inbillning också.
Sonen frågar var pappa tagit vägen. Men är totalt överlycklig över att få åka flygplan. Väl på flygplanet sätter sig sonen till rätta direkt och tar på sig bältet själv innan jag ens hunnit sätta mig. Han är rutinerad han ;-) Mammas världsvana kille ;-)

Han hittar en kompis på flygplanet, en jämngammal pojke från Stockholm och de underhåller varandra under resan. Både pojkens mamma och jag hade trott och kanske önskat att de skulle sova under resan men de hade andra planer =)

Sen kom bussturen, promenad och incheckning som jag skrev lite kort om tidigare. Jag är så nöjd för vi har havsutsikt från vårt hotellrum. Om det nu bara hade varit lite mer sommar så hade det varit underbart men nu lockar inte havet på samma sätt ;-) men visst är det fint.



Efter jag skrev förra inlägget gick vi ner till stranden så lekte sonen i en av alla lekplatser som finns där. På vägen dit höll sonen på att förlora handen då han nästan fastnade i hissdörren. Turligt nog hann jag slita bort handen innan han fastnade allt för hårt så han klarade sig med rena skräcken.
Vi gick även ner till vattenbrynet för att leta snäckor, ett perfekt 2 års nöje tyckte jag men sonen såg ingen tjusning i det. Så vi fortsatte längs vattnet och tittade och njöt. Solen sken och vi behövde varken någon tjock tröja eller jacka.
Vi fortsatte mot gamla staden, det är väl där själva centrum är om jag förstått det rätt. Solen byttes mot moln och regn. Så vi gick där i regnet. Sonen satt väl skyddad i vagnen och sov medan jag gick och gick. När sonen vaknade åt vi pizza och glass till efterrätt givetvis =) Sonen var full med glass, likaså jag och halva vagnen. Han skulle nämligen äta själv. Och det gick ju bra men kladdigt blev det =)


Efter regn kommer solsken och det blev det lagom till att vi svängde in på hotellet igen. Typiskt men det gick bra att gå i regnet. Och vi går ut sedan igen.


Mina hittills tankar och åsikter om denna stad är att den är okej, inget mer tyvärr. Jag jämför med Caorle och Venedig och både de städerna är 100, om inte, 1000 gånger bättre. Så mycket mer mysiga och gemytliga. Men visst kan man åka hit. Men jag rekommenderar Caorle utan tvekan. De kan knappt jämföras.
Caorle är mindre men jag kan inte se något negativt i det. Vi får se om jag ändrar mig på de här dagarna =)

Nu är det bäst att styra upp min lilla vilde för nu är hela sängen full med chokladkladd då sonen har kladdat med kaka i sängen...hm... Men han är ju för söt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar