tisdag 12 april 2011

Det bästa med att längta

Igår var jag borta från familjen och framför allt barnen från tidig morgon till sen kväll och oj vad jag saknade dem. Jag började nästan gråta av lycka senare på kvällen då jag såg sonen liggandes snusandes intill mig i sin Smurf-pyjamas  =) Det värmde i hjärtat. Jag har världens finaste barn och de är djupt rotade i mitt hjärta =)

Att vara ifrån barnen någon gång ibland är nyttigt. Jag vill inget hellre än att vara hemma med dem och eftersom jag har den möjligheten så är jag det. Men även sin största lycka blir vardag till slut om allt rullar på i sin vanliga takt. Att vara ifrån dem den här dagen fick mig att åter igen värdesätta att jag faktiskt kan vara hemma så länge med barnen. Jag är alltid glad över det men jag hade någonstans glömt bort hur otroligt, sanslöst lycklig jag är för det =)

Så den dagen förde med sig något riktigt gott trots att den var jobbig stundtals då jag tänkte på barnen eller hörde de i bakgrunden då jag pratade med maken. Jag hade det givetvis bra också på mitt håll men det är klart att jag längtade ibland ;-)

-Mina älskade barn, jag älskar er över allt på denna jord. Ni är mitt allt! Pussar Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar