fredag 15 april 2011

Rimini III

Sonen bestämde sig för att vakna kl.05. Jag hade gärna sovit ett tag till men min åsikt räknades inte. Sedan dess har nog sonen väckt de flesta i närheten för han vaknade full av bus och energi. Efter frukosten ska han få leka av sig.
Tyvärr regnar det ute men enligt väderprognosen ska det sluta alt minska framåt dagen. Helt okej!

Det är verkligen våren vi mött här nere eller kanske till och med försommaren. Löven är gröna och fullt utslagna på alla träd. Gräset är grönt och högt. Blommorna blommar både på marken och på träden. Underbart. Jag gick och njöt riktigt ordentligt igår medan det fortfarande var sol ute. Det kändes som en tidig junidag =)



Nu ska vi äta frukost och så ska vi trotsa vädret och leka i lekplats på stranden efter det tills det blir lite bättre väder. Min tanke är att vi ska till en temapark som har byggt upp miniatyrer av kända byggnader i Italien. Den ligger ca 8km härifrån och jag funderar på att gå dit. Bussturen igår gjorde mig avskräckt. Jag håller mig borta från bussar hädanefter känner jag. Men vi får se hur vi tar oss dit.

Hoppas du får en riktigt bra fredag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar