måndag 16 januari 2012

Besök

Eftersom jag har pluggat i två veckor oavbrutet utan minsta kontakt från omvärlden, lite överdrivet men ändå, så var det dags att umgås med omgivningen igen. Så när mina uppgifter äntligen var klara och inskickade så kom mamma, systrar och systerdotter på besök. Mamma informerade mig om att det ALDRIG gått så lång tid i mellan gångerna att träffa barnen ända sedan dottern föddes och hon var inte nöjd över det nysatta rekordet. I vår får jag planera lite bättre när det är dags för examinationerna.

Passande nog hade dottern och systern min namnsdag så det firades samtidigt. Dottern som ser dagen som mer betydelsefull än vad namnsdagar egentligen ses hade planerat sedan länge att en speciell tårta skulle köpas. Hon hade försökt redan på Farsdag att vi skulle köpa den för hon var helt övertygad om att henens pappa skulle vilja ha just den tårtan men jag var inte lika övertygad ;-)

 En Hello Kitty tårta


Mormor, mostrar och kusin kom med ett smaskigt paket till dottern och sedan var det dags att fika. Min syster? Hon blev utan paket men fick ett grattis i alla fall ;-)



Mosters Raring


Min syster tycker att jag är otroligt jobbig som ska ta kort hela tiden så hon vägrade titta in i kameran, hon hävdade att hon syntes ändå ;-) Och det gjorde hon visst ;-)

Min underbara make

Mammas älskade Skrutt



Dottern och sonen hade sina fina matchande Nova Star kläder. Dottern klänning och sonen tröja. Så tjusiga =)

Det var en trevlig eftermiddag som tyvärr slutade med att barnen blev sjuka. Det hostades och snorades för fullt och när dotterns beteende ändrades för varje minut förstod vi att hon hade fått feber. Det märks alltid så tydligt på henne genom att hon blir sur och gråter för allt.

När alla hade åkt hem bestämde vi oss för att handla hem köp-mat. Tyvärr var maken och min favorit Thai stängt så det fick (tyvärr) bli pizza som åts framför tv'n på en madrass på golvet. Barnen var överlyckliga av att äta på golvet i vardagsrummet =)
Jag har tagit fasta på enkla små saker som barnen uppskattar som exempelvis när man som vuxen är lite busig och oförutsägbar och äter pizza på en madrass på golvet. Eller som på nyårsafton när jag och barnen firade nyår själva då maken jobbade. Då bäddade jag madrasser, täcken och kuddar på golvet i vardagsrummet framför tv'n och där låg jag och barnen och åt godis och andra gottigheter för att sedan sova där hela natten. Dottern var totalt överlycklig och hon kommer säkert minnas den nyårsaftonen längre än alla andra som vi firar med vänner. Inget ont om vänner och nyårsafton...haha...men det här var så ovanligt menar jag ;-) 
Även jag tycker att det är roligt =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar