lördag 21 januari 2012

Harry Potter på vift

Idag var vi och provsatt en bil för att se om vår familj skulle få plats i den något mindre bilen än vi har i dag. På morgonen hade sonen som är lika Harry Potter galen som sin syster, om inte värre, bett mig att rita Harry Potter glasögon på honom med min kajal =)
Det började på Halloween när båda barnen ville vara just Harry Potter så efter det har han nu och då kommit med min sminkväska för att få glasögon ritade på sig. Idag ville han det igen. Och när vi sedan skulle åka iväg en sväng tänkte jag att glasögonen kunde sitta kvar eftersom min tanke var att han skulle sitta i bilen hela tiden. Jag hade dock glömt bort att vi skulle till bilaffären och provsitta bilen...

Det upptäcker jag när maken har lyft ur sonen ur bilen och vi är på väg in i bilhallen. Hm...jag funderade på att vända men tänkte att vi kunde skynda oss på så skulle ingen se honom. Jag hade fel... Bilhallen var full med människor och besöket där tog längre tid än tänkt. Dottern berättade efteråt att en tant blivit chockad när hon hade sett sonen ;-) Dottern trodde dock att tanten blivit chockad av att en 2,5åring hade glasögon, jag är rätt övertygad att hon blev chockad över att glasögonen var ritade med kajalpenna. Men vem vet, jag kanske har fel ;-) Det är så härligt att höra hur 6åringarn tänker och resonerar. Haha...inget konstigt att rita Harry Potter glasögon, det konstiga är att bäraren är 2,5år ;-)

Så här snygg var sonen i bilhallen idag...
Bilden är från Halloween när sonen var Harry Potter och jag en prinsess-älva. Så jag såg inte ut så idag ;-)


Bilen då? Den var för liten så OM vi byter bil så blir det samma modell som vi har idag fast nyare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar