lördag 14 januari 2012

Julgransplundring 2012

Efter jag lämnat in mina examinationsuppgifter och dottern kom hem från skolan var det dags för julgransplundring. Vemodigt började jag plocka ihop alla tomtar, änglar och bockar. Jag vill inte att julen ska vara slut. Julen är min högst älskade högtid och poff så är den slut men men, inget att göra åt saken så vi laddar mot sommaren istället...

Dottern tyckte att vi var lite segstartade så hon började dansa utan oss andra.


Vi sprang runt granen och dansade och sjöng. Men konstaterade efter tre sånger att vår repetoar var ytterst begränsad. När jag stod och funderade för fullt konstaterade dottern snabbt att det räckte och undrade om vi inte skulle ta fram godiset som är obligatoriskt på våra julgransplundingar. Jag är uppväxt med att jag och mina systrar alltid fick en godispåse när vi haft julgransplundring så givetvis har jag fört det vidare till mina barn. Jag tyckte att det var så speciellt att äta godis när det inte var lördag minns jag att jag tyckte.



                 Sonen vägrade att ställa upp på galenskaperna. Att springa runt granen tyckte han var ytterst märkligt, framför allt eftersom vi vrålade sånger i kapp samtidigt.


Min pussgurka


Godis!!! Dottern spexar som vanligt. Sonen är fullt koncentrerad på att öppna sitt godis, vem har tid att titta in i kameran då menar jag ;-)


Till slut kunde han titta upp en kort stund så jag hann ta ett kort. 


Min glamourösa make =)


Till traditionerna hör också att vi äter något mumsigt efteråt och denna gång blev det halloncheesecake. En supergod cheesecake som maken bakade när jag gjorde sluttampen på examinationsuppgifterna tidigare under dagen. Maken var otroligt stolt. Vilket jag tycker han kunde vara med all rätt. Dottern var chockad över att pappa kunde lyckas med en dessert så bra och trodde honom inte först utan var tvungen att bli övertygad av mig att det faktiskt var han som gjort den ;-)



Lite trötta efter julgransplundring och ordentlig städning av dotterns rum....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar