tisdag 24 januari 2012

Eftermiddag i pulkabacken med hela familjen

Idag var maken ledig så dottern gick hem direkt efter skolan, jag tog paus i pluggandet och vi gav oss ut i snön. Dottern valde backen som är närmast mitt barndomshem, så det var riktigt nostalgi att åka i backarna som jag själv gjorde när jag var liten. Dock var jag till en början både orolig och rädd för att kasta mig och barnen ner för backen. Maken får klara sig själv ;-) Till saken hör att backen är en liten plutt-backe så sonen åkte i slutet Snowracer själv ner, så det var jag som var fjantig i början -jag erkänner det ;-)

 Dottern i sina nya fantastiska ytterkläder

 Sonen i sin nya overall

Snyggt,
jag gillar detaljen med märket på luvan

 Vi åkte tefat

Pulka


 Busade i snön

 Maken åker Snowracer och siktar på att få tillräcklig hög fart för att åka över vägen. Han tog sig över, åkte ner för nästa backe och ramlade baklänges i en bakåtkullerbytta...haha...
Jag skrattade så mycket åt maken att jag ramlade ordentligt och gjorde illa både rumpan och handleden ;-)

 Trött dotter i snön

Trött, och snöätande, son i snön

Trötta och dags att åka hem. Alla var jättenöjda! =)


Ett extra P.s: jag verkligen älskar barnens nya ytterkläder. Jag lovar att det går inte att bli mer nöjd än vad både jag och maken är. Riktig kvalité!!! ÄLSKAR dem!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar