onsdag 11 januari 2012

Äkta kvalitetstid som bubblar i hjärtat

Jag som inte är van med att vara ifrån mina barn, tycker att det känns konstigt att vara så långt borta som ända borta i datarummet...haha.. Nej men jag saknar att ha all tid med dem. Snart är dock examinationsuppgifterna äntligen klara och allt återgår till det vanliga igen.

Men det har varit nyttiga veckor då jag lärt mig att värdesätta tiden med barnen mer och jag tar nu varje tillfälle i akt att få mysa och umgås med dem samtidigt som jag är 100% fokuserad på dem. Inga tidningar, ingen iPhone, ingen inköpslista eller planer som görs samtidigt. Tiden är deras =)


Nyss läste dottern sin nya bok för mig och det var alldeles underbart =) Dels för hon läser galet bra, någon beskrev hennes läskunnighet som en 8 årings och hon är 6 år men framför allt för att mys och umgänge på en 100% fokuserad nivå är så härligt i hjärtat. Att jag inte insett det tidigare.



När dottern sprang i väg och lekte så kom sonen in. Lek med duplogubbar med sin mamma är vad som gäller =)

Haha...och nu kom även maken. Ingen är van med att jag är borta så alla vill mysa när jag tar en paus. Härligt att vara eftertraktad ;-)


Min älskade familj, snart är allt som vanligt igen och då kan vi mysa hela dagarna =) Jag kommer då ha med mig att göra en sak i taget eftersom det känns så härligt i hjärtat då -man känner kärleken som bubblar! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar