onsdag 11 januari 2012

Ytterkläder till barnen

Här sitter jag mitt i natten och konstaterar förvånat hur otroligt lätt jag överger mitt absoluta favoritmärke när det gäller vinterkläder till barnen.

Reima tec har vi använt flitigt sedan dotterns första vinter utanför åkpåsen. I fem år har vi troget hållit fast vid det och varit supernöjda. Men så blev jag nyfiken på ett annat märke som har den otroliga vattenpelaren på 20.000 på sina vinterkläder. Man kan säkert bada med dem på sig utan att det läcker ;-)
När leveransen av microfleece x2, overall, vinterjacka och skidbyxor kom och det var dags att prova kläderna så blev barnen lika lyriska som mig =) Vi ÄLSKAR de nya kläderna!!!
Microfleecarna känns som mjuk vadd och barnen vill knappt ta av sig dem. Ytterkläderna andas riktig kvalité. Tummen upp!!! Det här är den nya favoriten för vår familj =)

Om det här märket även lever upp till våra krav och förväntningar på vår/sommar/höstkläder (varför skulle det inte göra det?) ligger min tidigare favorit Helly Hansen illa till ;-)

Åh vad roligt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar