lördag 21 januari 2012

Blir jag övertalad?

Håller jag på att bli övertalad av maken? Börjar jag sakta men säkert tycka att han har rätt i att vi ska köpa ny bil? Han har ett tag nu visat mig bil efter bil på internet i hopp om att jag ska falla för någon. Ska jag falla pladask är det en Lexus Rx 400 han ska visa men de pengarna det rör sig om då är inte riktigt vad jag vill betala för en bil.
Jag är nöjd med den vi har men det är klart i ärlighetens namn så har jag en tid varit sugen på att byta bil. Inte för att det är något fel på den vi har, absolut inte det är aldrig fel på den *peppar peppar* men vi har alltid bytt bil när de blivit några år så vi haft lite nyare bilar. Den vi har nu är -05:a. Under tiden jag varit föräldraledig har vi inte prioriterat ny bil utan har tyckt att våra årliga resor utomlands är viktigare. Men snart slutar min föräldraledighet så vem vet, blir det kanske en ny bil... Jag är kluven...

Samtidigt som jag vill ha en ny så tycker jag att det rör sig om mycket pengar. Jaja...vi får se.



Ps. Med ny bil menar jag ny för oss, en nyare bil än vad vi har. En helt NY bil som sjunker i värde så fort man åker utanför bilaffären är det inte tal om ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar