måndag 23 januari 2012

Dagisstart

Idag har vi fått besked om att sonen ska börja på dagis (jag vet att det heter förskola) i april. Vi fick det dagiset som vi har som absoluta favorit och tur var det då vi inte vill ha något annat =)
Jag har tidigare skrivit om att jag och maken hade bestämt oss för att sonen skulle börja dagis i augusti istället eftersom det är väldigt svårt att få plats mitt i terminen på det här dagiset.
Vi bestämde oss dock för att chansa både för sonens skull som kommer få jätteroligt på dagis med nya kompisar och även för min skull som ska plugga 125% på universitet halva terminen. Det blir perfekt!

Både jag och maken känner att sonen är redo för att börja dagis nu, för ett halvår sedan var han det absolut inte. Och det känns skönt. Vi tar allt i den takt som våra barn behöver. Han kommer nu börja vid exakt samma ålder som dottern gjorde när hon började och det var perfekt för oss.


Så vad gör jag nu när vi fått detta besked? -Shoppar förstås =) Och....-sluta läsa nu älsklingen-....intalar min kära make att vi måste köpa massvis med nya kläder =) Kanske lite väl mycket än vad som egentligen behövs ;-) Sonen HAR ju faktiskt kläder och är väldigt välklädd. -Absolut inte läsa älskling-...så egentligen behövs enbart ett till par gummistövlar köpas ;-) Säg inget till min make bara ;-) -Nu kan du läsa igen- =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar