måndag 16 januari 2012

Ea Sports Active 2.0

Trots att jag tycker att det är otroligt roligt så ledsnar jag lite på att alltid köra Zumba, Zumba och Zumba. Alltid samma. Så för att ha något att växla mellan så köpte jag "Ea Sports Active 2.0" till Wii. Cdon.se reade ut dem för 99kr så det kändes som ett fynd!


Med en pulsmätare på armen och en sensor på benet som registrerar rörelserna så slipper man Wii-kontrollen utöver några få grenar då den behövs (tex boxning). Jag springer, jag cyklar, boxas och kör styrkeövningar med gummiband, med mera...


Det är en bra träning att köra när Zumban känns långtråkig. Jag är nöjd. Och man kan göra sina egna träningsprogram vilket jag gjort då jag ansåg att jag ville ha det jobbigare än vad de gjorde. Vilket säkert kan kan bero på någon inställning kanske men jag är nöjd att välja själv så jag fortsätter med det.



Jag har fått konkurrens om mitt spel. Både dottern och sonen tycker att det är jätteroligt att köra skateboard och löpning.








Sonen tyckte att pulsmätaren fungerade alldeles ypperligt som en sådan där som kan kontaktar andra med...hm...vad heter det? Kontakt-...nej....sambands-....nej... Jaja, Buzz Lightyear har en i sin dräkt i alla fall. Sonen började prata för fullt i den och var redo att möta fienden Zurg innan jag tog den ifrån honom ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar