söndag 22 januari 2012

Kalashelg

I helgen har vi mestadels varit hemma. Sonen har fått vattkoppor (igen!? trots att man enbart får det en gång!!!) så honom har vi hållit isolerad.
Dottern däremot har haft en riktig kalashelg, till hennes stora lycka. Först var det kalas hos hennes tidigare dagiskompis och nästan granne på lördagen vilket innebar en återförening med många av hennes gamla dagiskompisar. Det tyckte hon var roligt. Söndagen var det kalas för en klasskompis på leklandet i vår stad. Även det var en hit =) Nu håller hon på och skriver gästlistan till hennes eget kalas som är i augusti. Det gäller att vara ute i god tid tydligen ;-) Inbjudan skickas dock inte på länge....haha...


Jag själv har ångest för att jag varken tränade i dag eller igår. Men det värsta är att jag är galet sugen på godis, glass och choklad. Jag kämpar inombords just nu ska jag säga...
Jag vet att jag FÖRST måste komma igång ordentligt med träningen för då kommer den nyttiga kosten automatiskt. Eller rättare sagt så äter jag alltid nyttig mat men kombinerar den med lite choklad då och då ;-) Om jag försöker rätta till kosten samtidigt så blir jag besatt av att vilja äta mumsiga, onyttiga saker. Där är jag nu. Jag vill inte tillåta mig att äta onyttigt trots att jag vet att det bästa för mig är att äta den där chokladbiten nu och så är det bra sen. Att jag koncentrerar mig på att träna extra hårt och komma in ordentligt i träningen igen istället för att kämpa mot chokladbiten. Har träningen kommit igång ordentligt så släpper suget på onyttiga saker. Det låter konstigt men för mig fungerar det bäst. Jag får bäst resultat så och kommer lättare in i bättre vanor =)

Nu lockar maken mig med ett kilo apelsiner. Vi börjar där och hoppas att det tar bort mitt sug efter choklad. Dags att gå och äta apelsiner =)


Hoppas du har haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar