fredag 17 juni 2011

Dålig motivation. J-vla träning!!

Jag har tränat i 12 dagar nu på min Crosstrainer och alltid gjort diverse övningar efteråt. Tidigare har jag märkt resultat redan efter 4-5 dagar men nu får jag inget resultat alls =( Just Crosstainern är som gjord för mig resultatmässigt. Ja, tidigare i alla fall...
Jag märker att musklerna tightar till sig men fettet är kvar och vikten ligger på startnivå. Och nu handlar det inte om att jag tidigare gått ner fortare för att jag då hade fler extra kilon att släpa på. Nej, tyvärr ligger jag på min högsta vikt på 7 år. Jag är chockad och kan inte förstå hur de kommit. Eller jag förstår exakt hur de har kommit men NÄR kom de? Jag har inte märkt något.

Så nu kämpar jag med mina främst 4kg, men helst 6kg, men de sitter som berget. Maken tror att jag måste äta mer regelbundet istället för bara frukost och middag. Han hävdar att jag kommer se resultat när jag äter som jag ska. Så nu har jag handlat hem lite mellanmål och luncher och så ska vi se om det ger bättre resultat. Jag köpte Kesella Hallon och gud vad god den är =) Min tanke var att äta halva men nu sitter jag och kämpar emot för den andra halvan skriker efter mig i kylskåpet ;-) Bättre att den skriker än chokladkakan åtminstone ;-)

Så nu gäller det bara att hålla motivationen uppe och fortsätta träna. Men det tar emot. Jag behöver resultat för att tycka att det är värt att ställa mig varje kväll, svettig och med värkande muskler. Men om jag känner efter riktigt, riktigt noga så har kanske låren minskat lite. Ja, vi bestämmer att det är så. Allt för att jag ska träna i kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar