tisdag 28 juni 2011

Havet, mys, träning och allsång

I morse åkte vi en sväng ner till havet för att plaska lite i vattnet. Jag hade inga förhoppningar om att någon skulle bada faktiskt men barn uppskattar ju att leka i vattenbrynet så det kändes ändå som ett roligt nöje för barnen. Man får passa på när det är fint väder. Snacka om att jag blev förvånad när sonen springer rakt ner mot vattnet och dyker i. Han kom upp lika snabbt och var i chock. Stackaren trodde att det var Italien-temperatur i vattnet för det var ju det sist han badade, dock var vi i Italien då men den biten hade han missat. Han frös så han skakade.

Efter en lagom lång stund åkte vi hem och har tillbringat hela övriga dagen på baksidan. Tagit det lugnt och njutit =) Barnen har roat sig med diverse vattenlekar, maken har tränat mellan varven och jag har suttit och planerat min jobbstart. Vilken i sig är långt till men jag gillar att ha en plan så slipper jag tänka på det sen =)

Nu är jag helt slut efter ett träningspass och maken får mig att avancera. Snäll som han är lägger han 30kg på mina axlar när jag gör knäböj (heter det så?). Och det är faktiskt väldigt snällt av honom, jag vill ha snabba resultat och resultaten lär ju bli större då =) Men jag ska erkänna att jag var lite rädd då han lyfte upp stången på mina axlar men det gick så bra så ;-)

Dags att inta soffläge för en stund och gå och lägga sig skapligt för en gång skull. Just det, då jag tränade tittade jag på "Allsång på skansen" och jag tycker att Måns gjorde ett riktigt bra jobb =) Mycket bättre än Lundin. Det var roligt att titta på trots att inte all musik var så bra =)

Som sagt, soffläge nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar